Regulamin

Regulamin sklepu internetowego

Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym PRYZMAP

prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem pryzmap.pl/sklep.

Sprzedającym jest firma PRYZMAP Oskar Graszka, prowadząca działalność pod adresem ul. T. Kościuszki 22A 05-840, podlegająca wpisowi do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 8361832513, REGON: 364770180 zwana także zamiennie „Usługodawcą”. Kontakt z Usługodawcą można uzyskać korzystając z adresu poczty elektronicznej: sklep@pryzmap.pl.

 

§ 1 Definicje

  1. Regulamin – niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
  2. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym.
  3. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. Usługodawca – podmiot świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  5. Przedmiot transakcji – Towary i Treści cyfrowe wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
  6. Towar – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
  7. Treść cyfrowa (Treść cyfrowa niezapisana na nośniku danych)  – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, prezentowane w Sklepie Internetowym, których dotyczy Umowa Sprzedaży.
  8. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów lub Treści cyfrowych w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Usługodawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
  9. Sklep Internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem pryzmap.pl/sklep, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
  10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów lub Treści cyfrowych, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
  11. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.

§ 2 Zasady ogólne

  1. Informacje dotyczące administrowania danymi osobowymi i plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: pryzmap.pl/polityka-prywatnosci.
  2. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacja ich postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
  3. Sklep internetowy PRYZMAP prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet.
  4. Wszystkie Towary oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  5. Treści cyfrowe niezapisane na nośnikach cyfrowych oferowane przez Sklep mogą stanowić utwory w myśl ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83 z późń. zm.) podlegające ochronie.
  6. Nabywca Treści cyfrowych nie nabywa praw autorskich. O ile dołączona licencja Treści cyfrowych nie przewiduje inaczej, Klient:
    • może korzystać z egzemplarza tylko dla własnych potrzeb, czyli zachować na twardym dysku komputera oraz wykonać jedną kopię zapasową,
    • nie może rozpowszechniać zakupionego egzemplarza Treści cyfrowych w formie elektronicznej.
  7. W ramach wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca w celu realizacji zakupów, Klient powinien dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzeniem podłączonym do sieci Internet, spełniającym następujące minimalne wymagania techniczne:
    • system operacyjny Windows 7 lub nowszy,
    • przeglądarka internetowa Google Chrome wersja 52.0.2743.116 n lub nowsza,
    • oprogramowanie obsługujące pliki PDF np. Adobe Reader 9, potrzebne do odczytania faktur elektronicznych.
  8. Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.

§ 3 Składanie zamówień

  1. Wszystkie ceny podane na stronach internetowych pryzmap.pl/sklep są cenami brutto podanymi w złotych polskich. Podane ceny nie obejmują kosztów wysyłki.
  2. Zamówienia są przyjmowane przez stronę internetową oraz drogą mailową.
  3. Zamówienia składane poprzez stronę internetową można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
  4. Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który Towar ma być wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail.
  5. Weryfikacji danych lub korekty Zamówienia można dokonać także poprzez wysłanie wiadomości e-mail do Usługodawcy na adres sklep@pryzmap.pl.
  6. W wypadku gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedający skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia.
  7. Klient w procesie składania zamówienia może wyrazić wolę otrzymania faktury VAT, która może zostać załączona do wysyłanej przesyłki lub przesłana drogą elektroniczną, na wskazany adres e-mail w postaci elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych.
  8. W trakcie składania Zamówienia, Klient może wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych Sklepu Internetowego Sprzedającego w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. W wypadku udzielenia zgody, Klient ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
  9. Klient może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Klient powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login Klienta to podany przez niego adres e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Klienta. Hasło Klienta nie jest znane Sprzedającemu i Klient ma obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
  10. Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta w każdym czasie w ramach udostępnionych opcji.
  11. Po złożeniu przez Klienta skutecznego zamówienia, otrzyma on automatyczną odpowiedź ze sklepu potwierdzającą otrzymanie zamówienia.
  12. Płatność za zamówiony towar następuje przelewem na rachunek bankowy sklepu podany w potwierdzeniu.
  13. Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty na rachunek.
  14. Zakupione Treści cyfrowe zostaną udostępnione Klientowi niezwłocznie po dokonaniu wpłaty w formie linka do pobrania Treści cyfrowych na stronie potwierdzenia złożenia Zamówienia.
  15. Linki do pobrania zakupionych Treści cyfrowych będą również dostępne po zalogowaniu na Stronie w zakładce „Moje konto”.

§ 4 Koszty i termin wysyłki

  1. Towar wysyłany jest pod adres wskazany w formularzu zamówienia lub drogą mailową. Sklep poinformuje Klienta niezwłocznie o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.
  2. Towar jest dostarczany za pomocą wyspecjalizowanych firm kurierskich lub za pośrednictwem Poczty Polskiej. W niektórych przypadkach istnieje możliwość odbioru osobistego towarów w siedzibie sprzedającego.
  3. Przesyłka dostarczana jest zgodnie z terminem podanym przy każdym Towarze na stronach serwisu. Jest to orientacyjny czas dostawy, do którego należy doliczyć czas zaksięgowania środków na rachunku bankowym sklepu (zwykle 1-2 dni robocze).
  4. Klient jest obciążany kosztami dostawy (wysyłki) określonymi w Cenniku dostawy dostępnym pod adresem: pryzmap.pl/cennik-dostawy.

§ 5 Odstąpienie od umowy

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni (zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.). Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi – od dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres Usługodawcy.
  2. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
  3. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić na adres Usługodawcy.
  4. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  5. Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym).
  6. Zgodnie z ustawą, możliwości zwrotu nie podlegają przedmioty umów:
    • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.

§ 6 Procedura reklamacji

  1. Towary posiadające gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski mają oznaczony czas gwarancji, który widnieje w opisie produktu na stronach sklepu. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta.
  2. Okres odpowiedzialności Sprzedającego z tytułu rękojmi wynosi 2 lata od wydania rzeczy.
  3. Reklamacje należy składać na adres Usługodawcy.
  4. Składając reklamację należy dostarczyć do Usługodawcy reklamowany Przedmiot transakcji wraz z dowodem zakupu (fakturą lub wydrukowanym potwierdzeniem zamówienia) i wypełnionym zgłoszeniem reklamacyjnym: pryzmap.pl/zgloszenie-reklamacyjne
  5. Usługodawca rozpatrzy reklamację Towaru lub Treści cyfrowej w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta Usługodawca naprawi lub wymieni reklamowany Towar na nowy, pełnowartościowy albo obniży jego cenę lub uzna żądanie Klienta odstąpienia od umowy.
  6. Jeżeli Przedmiot transakcji posiada wady, Klient może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru lub Treści cyfrowych zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności. (Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny).
  7. Reklamacji nie podlega format Treści cyfrowej oraz niemożność otworzenia pliku na urządzeniu które nie obsługuje lub obsługuje nieprawidłowo zakupiony format pliku.
  8. Klient traci uprawnienia określone w pkt. 6 niniejszego paragrafu, jeżeli przed upływem roku od stwierdzenia niezgodności Towaru z umową nie zawiadomi Sklepu o tym fakcie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

§ 7 Zmiana Regulaminu

  1. Klienci posiadający konto w Sklepie zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu za pośrednictwem korespondencji e-mail.
  2. Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian przysługuje uprawnienie do żądania usunięcia konta.
  3. Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.

§ 8 Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.).
  2. Spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między Sklepem a Klientami, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz.U. nr 43 poz. 296 ze. zm.).